24 Ekim 2010 Pazar

Kitap sobesi

Daha kimseciklere blogumdan bahsetmeye cesaretim yokken, "Ay yapabilir miyim, yapamaz miyim?" derken, ben kesin sallarim bu isi, post yazmam kalir biryerlerde bu blog ......kaygilari yasarken Basak beni sobeleyince pek bi blogger hissettim kendimi :)

Eh Basak sobelemis madem yazmam lazim dimi ama.

Su anda 17 aylik olan Ece, dogdugundan beri "aman ilerde kitap sevsin, simdiden alissin, agac yasken egilir" mantigi ile bircogumuzunki gibi bezden mezden eline kitap tutusturulmus bir bebe. Ilk baslarda her ne kadar dis kasiyici olarak kullanmis olsa da sonradan kitaplarin bakilmak icin oldugunu anladi. Eh biraz kitap heba ettik ama olsun :)

Biz daha hikaye kitaplarina pek gecemedik. Bir heves Tubitak yayinlarindan Ruzgarli Bir Gun, Yuvada, Doktorda, vs... almis olsam da nedense bunlar Ece'nin bir turlu ilgisini cekmedi. Ilk sayfayi bile zar zor tamamlayabiliyoruz. Hemen eline alip sayfa karistirmaya calisiyor. Tabi bu hikaye kitaplari mukavva kitaplara benzemiyor ve hemencecik yipraniyor. Ben istiyorum ki Ece yanima otursun, ben okuyayim, ona resimleri gostereyim, o "bu?, bu?" diye sorsun. Ama anladim ki daha biraz erken bu is bizim icin. Ben de ne yapayim? Bu seriyi toplayip yukaridaki kitap rafimiza koydum. Bir sure sonra tekrar ortaliga cikarmayi planliyorum.

Ozellikle getirip getirip okuttugu tek bir hikaye kitabi var , o da " Yaramaz Fildo" . Boncuk Gozler serisinden bir kitap. Bir arkadasimin, kizi buyudugu icin bize verdigi kitaplardan. Boncuk Gozler serisinin ozelligi, her kitabin kahramaninin gozlerinin fildir fildir oynayan yapistirma gozlerden olmasi. Biz Ece'nin kitabi bu kadar sevmesinin sebebini bu gozler diye tahmin edip serinin 1. kitabini da aldik. Ama yok, o kesinlikle bu kadar ilgi cekmedi. Zaten sonradan Ece Fildo'nun gozlerini oyup, onu korku filmi kahramani haline getirince de iyice anlamis olduk ki; hikmet fildir fildir oynayan gozlerde degilmis :) Ece Fildo'nun hop hop ziplamasini sevmis.

Bunun disinda Ece'nin en cok ilgisini ceken kitaplar :
  • Hani su kalin mukavva , resimli sozcuk kitaplari var ya onlar favorimiz. Bizdekiler; Ilk Sozcuk Kitabim ve Ilk 100 sozcuk. Defalarca "Bu?, Bu?" diye sora sora bakiyoruz kitaplara.
  • Sonra bir de Ce-eeeee serisi var : Ce-eeeee!Uyku Zamani , Ce-eeeee! Haydi Beni Bul , Ce-eeee Banyo Zamani. Kulakciklari acip acip bikmadan usanmadan ce-eee yapiyoruz.
  • Bir tane de sesli kitabimiz var; Pitircik Sekilleri Ogreniyor. Gordugu yerde mutlaka dugmesine basiyor. Gerci icindeki yazilari hic okumadik su ana kadar, Ece daha cok kitabin caldigi sarkilarla ilgileniyor. Bu kitap sayesinde "Yaramaz Yumurcak" ve "Arap Kizi" sarkilarinin melodilerini mirildaniyor, sozlerini de benzetmeye calisiyor.
  • Yine Olcay ablamizin buyudugu icin verdigi kitaplardan Vucudum ve Orman Hayvanlari en sevdiklerimizden.
Bizim kitapligimiz simdilik bu kadar, Ece biraz daha buyudugunde insallah "Sunlari severek okuyoruz." diyebilecegimiz kitap postlarimiz olur.

Soru: Sobelendikten sonra sobelemek racondan midir? Deneyimli blogcular bi el ativerin su acemi blogcunun sorusuna bakiyim? :))

1 yorum:

ikicocukannesi dedi ki...

cevap : bir bilsem nesecim:)

kim kimi sobelemis, nasıl olmus, ancak farkettim, basak oyle hızlı ki:)

hayırlı ugurlu olsun oncelikle,

sonralıkla, -bu kelimeyi simdi uydurdum- kokluyorum kuzu'yu.

sırf koklamak ve hayır'lamak icin yazılmıs bir yorum oldu biliyorum ama cok sevindim senin yazmaya baslamana:)

Yorum Gönder